Instytut Komfortu Fizycznego i Urody  

Rehabilitacja


TERAPIA MANUALNA

Terapia manualna polega na przywracanie właściwych proporcji ślizgu-toczenia w stawach kończyn oraz kręgosłupa a tym samym zmniejszenie dolegliwości bólowych, zwiększenia zakresu ruchomości w stawach.
Terapie manualną wykonujemy w przypadkach bólów kręgosłupa oraz kończyn pochodzenia stawowego oraz ograniczenia ruchomości w stawach spowodowanych zaburzeniem ślizgu -toczenia w stawie.
Terapeuta przeprowadza badanie fizykalne z zastosowaniem wywiadu oraz testów różnicowych a następnie dobiera właściwą metodę terapeutyczną.

ĆWICZENIA DLA KOBIET PO PORODZIE

Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą wyrzeźbić twoje mięśnie brzucha po porodzie nie pozwalając na rozstęp kresy białej mięśnia prostego brzucha, wzmocnią mięśnie kręgosłupa oraz mięśnie dna miednicy zapobiegając częstemu objawowi po ciąży -wysiłkowemu nieotrzymaniu moczu.

FIT BALL DLA KRĘGOSŁUPA

Ćwiczenia z piłką są zalecane dla wszystkich, a zwłaszcza dla osób mających kłopoty z kręgosłupem. Na zajęciach fit ball wykonuje się ćwiczenia relaksująco-rozciągające oraz wzmacniające.
Zajęcia z wykorzystaniem dużych piłek angażują wiele grup mięśniowych a w szczególności mięśnie szkieletowe odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy (mięśnie posturalne). Dzięki tym ćwiczeniom mięśnie te wzmacniają się a tym samym poprawiają stabilizacje kręgosłupa. Regularne ćwiczenia pozwolą pozbyć się bólu w lędźwiowym odcinku kręgosłupa, pomogą wyrzeźbić twoje ciało a także poprawią twoją sprawność i samopoczucie.

ĆWICZENIA W PROFILAKTYCE I LECZENIU OSTEOPOROZY (zrzeszotnienie kości).

Nowa metoda ćwiczeń z taśmą thera band, jest doskonałym sposobem profilaktyki i leczenia osteoporozy. Odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny o charakterze ćwiczeń oporowych hamuje postęp rzeszotnienia, wzmacnia kości oraz poprawia ruchomość stawów.

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Ćwiczenia indywidualne mające na celu korekcje wad postawy tj. wady kręgosłupa (skoliozy, plecy płaskie, plecy wklęsłe, plecy wypukłe, plecy wklęsło -wypukłe), oraz wady kończyn dolnych (kolana szpotawe, koślawe, płaskostopie). Odpowiednio dobrane ćwiczenia wzmocnią mięśnie osłabione a także rozciągną przykurczone mięśnie posturalne, dzięki czemu wspomogą utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
© Instytut Komfortu Fizycznego i Urody      ::      Projekt strony WWW & hosting - Agencja Reklamowa GTK.PL